un dîner français. partea I.

20130331-_DSC3021

De curand, a venit in vizita prietena mea de la Paris, Olivia. Cu aceasta ocazie, am pregatit o cina in stil frantuzesc. Placerea a fost s-o gatim impreuna cu invitata noastra.

Eu am o slabiciune pentru protocolul ce tine de aranjarea mesei, ordinea de servire si prezentare a bucatelor. Imi place sa respect „ritualul” francez care implica o separare clara a etapelor unei mese. Francezii servesc, de regula, cate un fel de mancare la fiecare etapa, fie ca e vorba de entrée, plat sau dessert. Stiu ca va veti intreba de ce lipsesc cascavalurile din meniu. Nu este o scapare, doar ca nu prea obisnuiesc sa servesc cascavaluri acasa, avand in vedere ca cele de calitate (adica artizanale) lipsesc de pe piata noastra.

Pentru entrée, am pregatit impreuna cu Olivia o salata de primavara. Cu aceasta ocazie am descoperit feniculul pe care de ceva timp tot vroiam sa-l incerc. Originar din zona Mediteranei, feniculul este considerat ca fiind si planta medicinala. In bucataria franceza, se foloseste in salate de cruditati sau ca ingredient pentru sosuri.

Ce-am gasit prin bucatarie (pentru 4 persoane):
– 1 bulb de fenicul
– 1 mar verde
– o bucata de radacina de telina
– 1 iaurt natur
– ½ lamaie
– coriandru
– sare, piper

Formula magica:
Curatim feniculul de frunzele deteriorate si varfurile uscate. Il feliem foarte subtire.
Dam prin razatoare radacina de telina.
Dam prin razatoare marul merde.
In iaurt adaugam sucul unei jumatati de lamaie, sare si piper.
Amestecam toate indredientele si servim salatata presurata cu frunze de coriandru.
Va recomand sa dati marul prin razatoare in ultimul moment, pentru a nu-i permite sa lase prea mult suc.
Serviti imediat.

Quelle légèreté!

20130331-_DSC3052

20130331-_DSC3051

5 gânduri despre „un dîner français. partea I.

  1. Pingback: un dîner français. partea II. | blog epicurian

  2. Pingback: un dîner français. partea III. | blog epicurian

  3. Pingback: un dîner français. partea III. | blog epicurian

  4. Pingback: un dîner français. partea II. | blog epicurian

Lasă un răspuns

